maandag 22 september 2008

Sydney

Op vrijdag 19 september was het onze trouwdag. Jawel we houden het alweer 11 jaar met elkaar uit. Daarom wilden we net als de andere jaren graag een weekend met zijn tweetjes weg. Nou gelukkig heb ik hier Pauline en zij wilde wel voor onze twee bengels zorgen. Nou helemaal lief natuurlijk. Dus op donderdag na school heb ik de jongens bij haar gebracht.

Vrijdag om vijf uur ging de wekker; jawel ik moest alweer vroeg mijn bed uit. Om 8 uur vertrok ons vliegtuig op weg naar het mooie Sydney. De weersvoorspellingen waren prachtig; het hele weekend eind 20 graden. Dus de koffer zat vol met korte broeken.

Na een snelle vlucht waren we zo rond 10 uur in ons hotel. Van een van de moeders hier op school hadden we een aantal tips gekregen, want zij heeft in Sydney gewoond en dit hotel was daar 1 van. En wat een hotel zeg. Heb nog nooit in zo'n mooi hotel gezeten; prachtige grote kamer op de 27e verdieping met een supermooie badkamer en een uitzicht wow. We keken uit over Harbour Bridge en the Opera House; gewoon te mooi voor woorden.

Na snel onze spullen op de kamer te hebben gebracht, gingen we op ontdekking op naar de haven. Na een flink aantal trappen afgedaald te zijn, kwamen we aan bij het gebied the rocks en de haven. Wat een ontzettend gezellig gebied is dat zeg. Na een lekker drankje aan het water, zijn we naar het Opera House gelopen. Wat een mooi gebouw. En wat opvallend is, is dat het dak uit allemaal kleine steentjes bestaat, zo grappig.

Na het maken van veel foto's en films hebben we de boot naar Darling Harbour gepakt. Wat zo ontzettend grappig is, is dat het vervoer hier over het algemeen met een de ferrie gaat. Ben je zo op de plek waar je wilt zijn. Darling Harbour is de plek waar bijvoorbeeld het acquarium en wild life gebouw zijn. Maar dit wilde we toch liever bewaren voor een keer met de kinderen. Na een heerlijke lunch langs het water hebben we wat door het winkelcentrum gelopen. Daar pakte we de monorail naar China Town. Was wel leuk om even te zien, maar veel kleiner dan verwacht. Ook was daar in de buurt Paddy Market, maar dat vonden we weer iets minder.

Toen was het alweer tijd om terug te keren naar het hotel om ons klaar te maken voor de avond. Maar je raadt het al. Als je trappen afgaat, moet je ze ook weer op. En de meeste weten wel, dat mijn conditie niet al te best is. Dus afgepeigerd kwam ik weer boven bij het hotel aan. Na lekker tutten besloten we om in het hotel te blijven eten. Het restaurant zat op de 36 verdieping met weer een uitzicht over de haven; 's avonds is het nog mooier. Man man wat een restaurant is dat zeg. Heb nog nooit zo lekker gegeten. Dus met onzettend volle buikjes gingen we naar ons heerlijke bedje.

Na een overheerlijk ontbijt; jawel zo'n uitgebreid ontbijt heb ik nog nooit gehad, besloten we de ferrie te pakken naar Manly Beach. Na een tocht van ongeveer 30 minuten heerlijk in het zonnetje met een heerlijk windje kwamen we terecht in een plaatsje op zich. Heel anders dan de city met laagbouw en ontzettend veel gezellig winkeltjes. Natuurlijk moesten we ook even het strand bekijken. Maar hoewel we onze zwemspullen hadden meegenomen, besloten we maar om die in de tas te laten zitten. Mensen wat was het druk op dit strand zeg; niet normaal. En ook was het niet geschikt voor Lisette, want het was echt een jongerenstrand.

Na wat gewinkel en een drankje besloten we maar om terug te gaan naar het hotel om daar even lekker te lounchen; heerlijk aan de cocktail en de hapjes hmmm.

's Avonds na alweer wat getut hebben we de boot weer genomen naar Darling Harbour om daar in de haven heerlijk Thais te gaan eten; jammie jammie was het weer. Dus met een nog dikker buik, rolde we 's avonds ons bedje weer in om 's ochtends om half 8 alweer op te staan, want we moesten weer naar huis.

Na wat ergernissen van de taxichauffeur omdat de stad voor een groot gedeelte afgesloten was door de brugloop en ergenissen van mij wegens de slechte service op het vliegveld, kwamen we rond 2 uur toch weer veilig aan op het mooie Melbourne. Want hoe mooi ik Sydney ook vond, er willen wonen doe ik niet. Is het mij toch te yuppie achtig voor. Nee laat ons maar in het gemoedelijke Melbourne blijven.

Na een uurtje rijden naar Pauline om onze schatjes op te halen, konden we daar gelijk weer aan de taart om nog even Jasmijns verjaardag te vieren. 's Avonds voor het laatst nog even met zijn allen uit eten om het geslaagde weekend met ontzettende lachbuien af te sluiten.

Nogmaals lieve familie Van Houten ontzettend bedankt voor het opvangen van onze kids.